neděle 27. prosince 2015

FOTOBLOG - Východní stěnou Balkánu na Vítkov.

Dnes dva horolezecké výstupy v jednom dni!! Z toho jeden prvovýstup východní stěnou Balkánu! Odtud vrcholovou fotografii nemám, protože dostat se na vrcholovou kótu přes několikeré oplocení místních balkanistů živících se pěstováním kořenové zeleniny a přežívajících v nuzných kolnách na motyčky bylo prostě nemožné. Z Píku Balkán jsem se zhoupl přes sedlo na Pražačce a přes náhorní plató dorazil na nebezpečný Vítkov. Nestále počasí mne provázelo po celou dobu nebezpečného sestupu na jižní žižkovskou stranu, odkud jsem zcela hrdinně jen po krátkém zaváhání prošel skřetí norou. Vydechl jsem si až v Karolině údolí a nastoupil zpáteční celkem nevzrušivou túru.
Cesta na Balkán vedla přes "rodnou" Harfu a pak už výstupem kolem tajemného hradu, kde mnoho let vládl tvrdou a krutou rukou přebohatý kníže Hušák.

Vrchol hory Balkán je zabrán zelináři živořícími v bídných příbytcích uschovaných za několikerým plotem. Sem ruka Bursíkova nedosáhne!
Jednotky PVOS jsou dodnes připraveny chránit Žižkovskou republiku před napadením shora! 
Na chvilku vykouklo slunce! Než jsem ovšem našteloval svůj asijský chytrý fotící telefon, už byl ten lapka na koni zase ve stínu. Je divné vidět kladeče věnců, jak se sklánějí před tím loupežníkem. Ovšem pořád je to lepší, než věčný oheň pod pařížským Vítězným obloukem vystavěným na památku diktátora a vraha národů!

Skřetí norou mohou odvážlivci projít ze žižkovské na karlínskou stranu hory Vítkov.


Praha, 21.11.2015

Žádné komentáře:

Okomentovat