středa 20. listopadu 2013

Vy jste ale hlava, pane vachmajstr!


       Po těch letech popojíždění autem po Praze dávno nepatřím k těm, které rozčílí každá pětiminutová zácpa, anóbrž stau, čiliže traffic jam. Beru je jako živelnou pohromu, kterou je třeba s co největším klidem přežít. Naštěstí doby, kdy jsem denně dojížděl z Vysočan až na Dědinu, jsou dávno pryč. Autem po Praze prostě nejezdím, neb to považuji za zbytečné, poslední dobou téměř vyloučené. Těším se na otevření tunelu Blanka, který by pro nás, východňáry z Prahy 9 a okolí, měl být požehnáním. Je opravdu žalostné, když nejrychlejší páteční cesta z Vysočan západním směrem na D5 vede přes Malostranské náměstí…
       A tak do auta sice denně usedám, ale jen proto, abych syna vyvezl do školy, jedinou možnou cestou z našeho dolíku, a to divokými serpentýnami vysočanské estakády na náhorní rovinu proseckou osídlenou divým lidem sídlištního typu. Za normálního provozu otázka necelých deseti minut. Poslední dobou jsou čím dál složitější sjezdy zpět – stovky aut se hrnou teplickou dálnicí a ve snaze vyhnout se špuntu v Holešovičkách zaplavují sídlištní komunikace jak mravenci cukrárnu. Po přidání třetího řadicího pruhu před křižovatkou na náměstí OSN (a jestli někdo řekne náměstí Lidových milicí, nakopu mu prdel!) se nekonečný automobilový had klouzající z Proseku jedním ze dvou sjezdů k centru rozpouští docela rychle – většinou tu netvrdnu déle, než deset patnáct minut (za tu dobu byste sice dojeli z mého rodného města do města okresního, ale to je řeč o jiném časoprostoru!).
       Avšak přišla bída na sjezdaře estakádní – protože před zmíněnou křižovatkou poklesl kanál a ten je tedy třeba opravit. Jasně, chápu, a určitě nejen já! A tak se, představuji si v živých barvách formátu 16:9, kdesi sešly hlavy odpovědné, by naplánovaly opravu. Člověk neznalý by očekával, že v tomto neuralgickém bodu východní poloviny Čech to půjde ráz na ráz. Večer se postaví značky, vymezí objízdné pruhy, ráno nastoupí pár dělných chlapů s prackama jak vesla k pramici, do odpoledne odstraní vytlučený asfalt, vyspraví kanál, pak nějaká technologická lhůta na zatvrdnutí betonu, nakonec zalití asfaltem…. To vše proběhne v době víkendové, přinejhorším dva víkendy po sobě. Tedy s cílem co nejméně rýpat rezavým drátem do otevřené rány v chlopni dopravního systému této části Prahy.
       Houby – značky a naváděcí tabule jsou rozestaveny již týden. Celý týden je tedy propustnost křižovatky snížena minimálně na šedesát procent. V pondělí ráno, v době vrcholící dopravní špičky, už projede jen 30% aut, protože prastará multikára stojí v druhém pruhu, nad rozbitým kanálem mudrují dva pánové, z korby multikáry čouhají dvě lopaty. To bych tedy čekal sakra jinou techniku!!! Ve stejnou dobu chrlí Radiožurnál jedno upozornění za druhým na totální ucpání hlavní prosecké křižovatky (Prosecká x Vysočanská), protože automobilový had svým koncem dávno přerostl až mezi paneláky, takže znemožnil pohyb kolon jakýmkoliv směrem.
       Předpokládám, že na naší radnici sedí uvolněný radní pro dopravu. Možná z oken své kanceláře dohlédne až na tu křižovatku. Vím, že tak neučiním, ale chtěl bych se k němu objednat s jedinou větou: „Vy jste ale hlava, pane vachmajstr“…….

Praha, 19.11.2013

Žádné komentáře:

Okomentovat