pondělí 23. února 2015

Jelito



    Tak já, čuně nenajezený, právě spořádal jelito od řezníka s kysaným zelím, a k tomu jsem si skočil vedle do vinotéky pro půllitřík portugalu. Až dodatečně mi došlo, čeho všeho jsem se, já hovado nehodné, dopustil... Od řezníka jsem si nejenom nevzal stvrzenku, a teď mi vrtá hlavou, kdo koho by měl podle nového zákona udat - já řezníka, nebo řezník mne, protože napříště budu jako spotřebitel povinen si stvrzenku převzít! Ale dokonce jsem si nevyžádal ani přehled alergenů, potvrzení o původu prasete a veterinární kontrole nemluvě!!
    Navíc jsem zcela znehodnotil investici ministerstva zemědělství ve výši 600 MIO CZK do kampaně za kupování českých výrobků, protože jsem bezmyšlenkovitě místo českého zakoupil maďarské kysané zelí (nedivil bych se, kdyby byla tato kampaň hrazena z evropských fondů, čímž by se kruh evropské solidarity úžasně uzavřel). Při nákupu vína do mého oblíbeného skleněného džbánku jsme se s mým vinotékařem impulsivně obejmuli a propukli v pláč... Bude se nám stýskat!!
    A tak příští rok si jelito koupím už jen v nadnárodním supermarketu,  který bude odebírat zboží jen od jediného správného dodavatele, tuším, že se bude jmenovat Agrofert. Jelito se bude jmenovat Echt český dědečkův blutwurst, bude hygienicky zabaleno v igelitu a ochranné atmosféře umožňující prodloužit trvanlivost jelita až na dva roky. Integrální součástí balení bude knížečka se seznamem alergenů, podrobným popisem složení včetně chemických značek, popisem rodokmenu prasete a rodinných poměrů dovozce sóji, samozřejmě včetně ověřené kopie dokladu o povolení Evropské komise použít geneticky modifikovanou sóju. Zároveň zde bude výčet rizik spojených s přípravou jelita (spálení, opaření, průjem...) spolu s komiksem  podrobně znázorňujícím postup při první pomoci a malým balíčkem se sterilním obinadlem a mastí proti popáleninám (hádejte, kdo ji bude výrobci exkluzivně dodávat... bingo!).
    Kysané zelí si budu muset odpustit, protože v roce 2016 budou nově nastaveny regulace pro pěstování zelí dle Nařízení Evropské unie číslo 123/EU/2016. Polsko svým razantním postupem vymění svou podporu zákazu šíření vinic mimo Francii a Itálii za vhodně (pro Polsko) nastavené kvóty pěstování zelí. Po vystoupení paní Merkelové, které bude obsahovat jednoznačnou hrozbu zastavení výroby škodovek v Mladé Boleslavi, pokud Svaz zahrádkářů ČR neupustí od své stávkové pohotovosti, dojde během jednoho roku k totálnímu rozvratu českého zelinářství. Samozřejmě s výjimkou podniku Zelí Agrofert a.s., který si vyjedná výjimku pro vývoz zelí na Ukrajinu coby strategické suroviny.
    A víno? Na víno rezignuji také, protože bych pro něj musel zajet do specializované a licencované prodejny Víno-fert na kraji Prahy. Zde bych sice dostal svůj starý známý stáčený portugal, ale nesměl bych zapomenout na bumážku, pardon - potvrzení z národního výboru, ech, chci říci z Úřadu městské části, že jsem sociálně adaptovaný a konzumace alkoholu neohrozí můj sociální status, pozici v zaměstnání a vývoj mých sociálkou již odebraných dětí (sousedka mne udala, když jsem se snažil na balkoně vypěstovat dvě rostlinky tabáku). A upřímně, moje norština není ještě na takové úrovni, abych riskoval, že mi soudružka Fredriksen zakáže používat slovesa...
Praha, 23.2.2015

Žádné komentáře:

Okomentovat