Kvůli nezprovozněné Blance není nasranějšího Pražáka na
pravém břehu Vltavy nade mne! Všechny mé cesty míří na západ, což vzhledem k
místu bydliště ve Vysočanech je fakt opruz. Nejrychlejší a nejjednodušší předvíkendová
cesta na naši chatu vede přes Malostranské náměstí (!!). Cestou do Hometownu
zaneřádím vzduch na druhém břehu Vltavy před nemocnicí Na Františku a pak třeba
na Letenském náměstí.
Když i ve velice chytrém článku o řešení pražské dopravní
situace čtu, že Blanice místo 21 miliard stála miliard 38, jsem disgustován a
nechce se mi přemýšlet o dalších argumentech. Ta plánovaná částka 21 miliard se
totiž týkala jen podzemní části této monstrózní stavby a důkazu inženýrského
umu evropského významu. Pak tu jsou nadzemní části křižovatek, část k
Malovance, parky na šancích u Prašného mostu a nad Novým světem, nový Prašný
most, ale i Nový trojský most, který se opravdu prodražil, protože za pochodu
byl změněn projekt - ovšem ve prospěch celosvětově výjimečného řešení, díky němuž
máme v Praze impozantní a opravdu krásný most, ze kterého cestou kolem nemůžu
spustit oči (a při posledním focení jsem si na něm málem zlomil nohu). A který
už z Prahy nikdo neodnese. Jo, jasně, nejsem obecní blb, abych věřil tomu, že
si pár lidí slušně nenamastilo kapsu. A stejně si také myslím, že ta stavba se
dala pořídit za menší peníz. A považuji za zcela relevantní jakoukoliv diskusi
o potřebnosti či nepotřebnosti tunelového komplexu (ano, i Blanka je důsledek debilních
rozhodnutí komundírů v hlubině osmdesátých let). To je jedna věc. Druhá
věc je to, že obdivuhodné stavební dílo spadlo do jakéhosi informačního
apartheidu, a každá pochvalná zmínka svého autora řadí do jedné řady se
soudruhem Kapkem, doktorem Bémem, Hrdličkou, Tondou Blaníkem a další svoločí.
No jo, třeba se pochvalné zmínky do dvaceti let dočkám. Zatím snad jen pár
neumělých fotek (a jedna kradená) nového krásného Trojského mostu.
Praha – Troja, 5.4.2015
Žádné komentáře:
Okomentovat