neděle 29. září 2013

Jak se nestydět za svého prezidenta


Nikdy jsem netrpěl kvůli tomu, že starostou mého města, senátorem za můj volební obvod či prezidentem země není politik podle mého gusta. Tohle mám v hlavě srovnané a zcela respektuji vůli většiny. Nemluvě o tom, že budeme-li k sobě upřímní, tak největším nebezpečím pro tuto zemi je osoba v pozici premiéra. Ostatní? Co se asi tak změní v mém rodném městě, bude-li starostou topkař, modrý komunista ze zprivatizované ódees, socan včas uniklý spárům komunistické partaje či zástupce strany sportovců a zahrádkářů. Přiznejme si, že případné rozdíly jsou takřka nerozeznatelné! Na celostátní úrovni mám strach z tzv. sociálních demokratů (za tím „tzv.“ si stojím!, nejpozději po nástupu Špidly se tato strana postupně změnila, a dnes není ani sociální, ani demokratická!), protože již opakovaně dokázali, že během dvou tří let jsou schopni zbídačit široké vrstvy obyvatelstva. A nejenom zbídačit a rozfofrovat miliardy naprosto bez užitku (éra ministra financí Vajíčka Sobotky), ale v přímém důsledku radikalizovat extrémní síly, které pod povrchem bublají v každé společnosti. Slušní politici je ovšem drží v přijatelných mezích. Nebo se aspoň snaží držet.

    Přímé prezidentské volby jsem se zúčastnit nechtěl, považoval jsem ji vždy za absolutní úlet a věc v našich zemích nezvyklou a naší politické kultuře cizí. Nemluvě o tom, že mé mínění o soukmenovcích z české kotliny a moravských úvalů je zcela mizerné. Nakonec jsem se nechal přesvědčit a veřejně zde oznamuji, že jsem volil Karla, tolik adorovaného pražskou kavárnou a liberálním mladým voličstvem, ač se vlastně jedná o starého venkovského konzervativního katolíka, tedy někoho, kdo je mladému liberálovi na hony vzdálen. Inu, marketing, i politický marketing, dokáže dělat divy nejenom s užitečnými idioty. Na druhou stranu po vítězství obecnou ztrátou paměti očištěného Zemana jsem nijak netrpěl, v diskusích se známými, co se chtěli věšet, střílet a v lepším případě emigrovat, jsem se většiny voličů, která rozhodla o instalaci podivína z Vysočiny do prezidentského úřadu, dost důrazně zastával. Její volbě jsem rozuměl, velice dobře jsem chápal znechucení nad nepochopitelnou adorací knížete jeho fraucimorem a nakonec jsem byl přesvědčen, že prezident není zrovna tou funkcí, se kterou by stála a padala naše demokracie.

    Vždy mne naopak naplňovala ryzím nepochopením až odporem touha mnohých politických aktivistů stavět na odiv svůj odpor k demokraticky zvoleným osobám v nejrůznějších funkcích, Samozřejmě, že nejviditelnější byly aktivity protiklausovské, trička s nápisy Stydím se za svého prezidenta v to počítaje. Takové pomatení se mně prostě nemůže přinatrefit!! Jak se ale teď vypořádat s pocity, které mne doprovázejí, když sleduji kroky prezidenta Zemana? Řekněme, že drobné rozpaky cítím nad jeho tolik známými excesy. Nemíním je rozpitvávat. Pro mne je totiž mnohem horší sledovat to brutální a hnusné pokrytectví. Zemanovi tak strašně vadila angažovanost Klausových hradních úředníků, že snad v každém předvolebním projevu několikrát zdůraznil, že on se obklopí jenom prostými úředníky, jak se na státní úřad sluší. A pic ho, za pár měsíců jeho kancléř kandiduje v parlamentních volbách. Je to možné? Kolikrát každý občan této země slyšel o tom, že Zeman nebude stranickým, ale přísně nadstranickým prezidentem. A pic ho, celá země je polepena plakáty s jednoznačnou výzvou – Já volím SPOZ! Na dotaz novináře, jak se to slučuje s proklamovanou nadstranickostí má Zeman tolik drzosti, že z novináře udělá blbce s tím, že na billboardech není jeho portrét, ale známka!! Jen tyto příklady mně stačí k tomu, abych byl donucen k uvažování nad tím, zda a jak moc se stydím za svého prezidenta. Nebo za jejich prezidenta?

Praha, 8.9. 2013

Žádné komentáře:

Okomentovat