neděle 29. září 2013

Nejlepší sezona

     Každý z nás je trochu pověrčivý, a ten, kdo to nepřizná, stoprocentně obchází kanály a potká-li černou kočku, třikrát si odplivne přes rameno. I já mám své malé rituály… Tedy malé, i když Klára by řekla, že to nejsou žádné rituály, ale chování malého autisty! Tak s tím bych zrovna nesouhlasil, přestože můj synek nesnáší změny stejně jako já, a například na přestavěný nábytek reaguje se stejným podrážděním, jako jsem v dětství reagovával já. Naštěstí pro něj se s přestavbami nábytku setkává nesrovnatelně méně krát, než já. Protože moje máma byla přestavbami snad posedlá. Dodnes mě bolí žaludek, když si vzpomenu na své návraty ze školy do cizího bytu. Nikdy nepochopím, kolik variant se dalo v dětském pokoji tři krát tři metry vymyslet! Stejně tak máme oba se synem rádi, když věci a události kráčejí svými standardními naplánovanými cestami.

    Již v dětství jsem záhy zjistil, že nesnáším pocit zklamání (a to jsem ještě nemohl tušit, že zklamání se stane jedním z určujících pocitů mé rané dospělosti!!). Samozřejmě platí, že čím více se na nějakou událost těšíte, tím větší je případné zklamání. Jak se tomu bránit? Inu nejdříve podvědomě, postupně zcela programově, se přestáváte těšit… A hlavně! Nic „nezakřiknout“!!

    Letošní jaro probíhalo velice podivně. Začalo to nepříliš úspěšnou operací kýly počátkem března. Možná jsem ten průser nenazval přesně. Tři měsíce poté jsem ob den docházel na kliniku, aby se mi tam pan asistent se sestřičkou pošťourali v břiše, zavedli mi drén a objednali na příště. Koncem května jsem už měl opravdu velký strach, že naše již zaplacená dovolená u moře se uskuteční, ale leda tak beze mne. Naštěstí díky opravdu důsledné péči pana asistenta Michalského mi v průběhu června přestaly z břicha vytékat podivnosti. Už jsem ale neměl šanci připravit chatu na letní sezónu ve standardním modu. Tedy koncem dubna provést zásadnější opravy, počátkem května uklidit a nastartovat tak víkendové pobyty, opékání buřtů, grilování, sezení na verandě při víně atd. Pro mne naštěstí letošní květen svým počasím soupeřil s pozdním listopadem. Takže mi to nemuselo být tolik líto. A pak – opět dorazily povodně. Když se v roce 2002 přivalila Berounka až do naší chaty, považoval jsem to za neopakovatelnou událost. Letos Berounka naštěstí tak vysoko nevystoupala. Ovšem týden poté, co její hladina začala klesat, se mocně rozvodnil náš Skřivaňský potok, který v jiných letech touhle dobou zpravidla vysychá. Škody z roku 2002 se naštěstí neopakovaly, voda se dostala do šupny, a tedy nejspíše i pod chatu. Ale díky tomu, že chata stojí na kamenitých naplaveninách, nestihlo se vlhko nějak zásadněji projevit.

    Nakonec se náš první pobyt uskutečnil v rekordně pozdním termínu – předposlední červnový víkend. A týden na to jsme se už stěhovali na chatu na čtrnáct dní. Bylo nám opravdu fajn. A také jsem stihl spoustu práce! Matěj si vyprosil svého miláška plejstejšna, dorazili přátelé i naše dcery s vnoučaty. Se synkem Matějem jsme objevili Kozí stezku u Eremita, i kouzlo pozdních obědů U Jezzu, a moje topinky s grilovaným masem a bylinkami? No prostě grandiózní J! Vzápětí jsme odletěli na Mallorcu a užili si tam nádhernou dovolenou. Oddělím-li dovolené před narozením dětí a dovolené s dětmi, tak z té druhé skupiny to jednoznačně byla nejhezčí a nejpovedenější dovolená. Pak ještě pár červencových dní na chatě a rychle se přesunout na Jiráskův Hronov. A přestože jako staří rodiče bez hlídacích babiček jsme museli vzít obě děti s sebou, těch pár dní s divadlem (i dětmi) bylo hrozně fajn. I díky Jardovi a Jitce. A hlavně naší Terce, která zaskočila jako au-pair, a tak nám umožnila užít si i několik nočních flámů. Po Hronově ještě na chatu a hned po premiéře zfilmovaných Požíračů leknínů (musím se k tomuto filmu ještě někdy vrátit) zazimovat chatu. Super krátká sezóna tak skončila, ale jejím završením měla být víkendová návštěva festivalu Letní Letná spolu s Jardou, Jitkou a jejich dvojčaty. Moc jsme se těšili, včas jsem zakoupil vstupenky na všechna vybraná představení, včas jsme naplánovali menu i nákup vína na sobotní večer… Prostě jsem zapomněl, že se nesmím těšit. Adélka onemocněla, takže do poslední chvíle nebylo jasné, jestli se akce uzavírající nejlepší sezónu uskuteční. Nakonec ano, v očesané podobě. A ponaučení?? Asi žádné. Stejně to bylo moc fajn léto!!

Praha, 2. září 2013

Žádné komentáře:

Okomentovat