sobota 19. října 2013

Pár let života v esemeskách

    Vedle služebního smarphonu se tahám ještě s předpotopní nokií se soukromým číslem. Je ještě celodřevěná na plochou devítivoltovou baterku...:-)  Ne, není to žádná úchylka. Zaprvé nechci být zcela závislý na služebním telefonním čísle. Druhým důvodem je, že smartphone, pokud nedisponujete zajištěním od nějaké tajné služby, je v podstatě nezabezpečitelný. Moje stará dobrá nokie tak vrací smartphonům úder, protože hacknout jí můžete jen pomocí spolehlivého vrtáku, kladiva a kombinaček. A já mám tak jistotu, že konfirmační kódy k mým účtům dorazí opravdu ke mně, a ne někam do Kazachstánu.
    Je to pár dní, co jsem si všiml, že ve své nokii suším několik set esemesek. Ne, že by mi překážely, ale z nějakého iracionálního důvodu jsem se jal jednu po druhé mazat. Více než polovinu zabírají právě autorizační sms kódy. Polovina z té druhé poloviny jsou informační sms od mámy - jsme od sebe vzdáleni dvě hodiny jízdy autem, takže mám plno sms v několika základních verzích typu "jdu nakoupit" či  "jedu do knihovny". Jejich účelem je nevystavovat mne stresu, pokud se mi nedaří dovolat. A ten zbytek? To je vlastně můj život v posledních letech shrnutý do několika stručných vět.
    Takže jsem vykulil oči, když jsem narazil na zapomenutou sms od K., kterou mi sdělovala, že se odvezla sama naším autem do porodnice, ale že mám být klidný, že je vše OK :-). Dojaly mne vzkazy od malého synka - například: Nikam nejdu, budu čekat na tatínka. Nebo: tvůj syn se chystá zmutovat, aby byl větší a silnější. Nebo citace: mami, tatínek se bojí výšek, protože je poseroutka? Vzkaz od druhé z mých dcer, která reagovala na informaci, že její nejmladší sourozenec bude zase holka: dvě sestry.... není to málo, Antone Pavloviči? Organizační komunikace z Hronova... Osudová sdělení přátel v několika slovech... Vtipné reakce na situace, které se mi již vykouřily z hlavy. Atd. atd.
    No a teď mě mrzí, že jsem se příliš lehkomyslně zbavoval těch starých komunikátorů, první motoroly, pak už to byla souvislá řada nokií, všechny plné zbytečných a ještě zbytečnějších zpráv. Ale vsaďte se, že i ve svých starých mobilech byste našli deset dvacet esemesek, které byly zcela zásadní. Ale jsou nenávratně pryč.
Praha, 19.10.2013

Post scriptum ze dne 20.3.2014:

Tento příspěvek jsem přidal na svůj blog v sobotu 19.10.2013 pozdě večer. V neděli ráno jsem odjel za tátou do Mašťova. Někdy v půl třetí odpoledne jsem ze své staré nokie poslal další esemesku své K.: "Táta před chvílí zemřel. Teď nevolej. B."

Žádné komentáře:

Okomentovat